Дигитални инструменти и онлайн активности* за ментори и малките им приятели по време на социална изолация

 

  • Съществува уебсайт, наречен Asana. С Асана можете да създадете екип, да проследявате напредъка си и да изработвате проекти. Това може да помогне, когато имате онлайн проект заедно и искате да имате точна представа за работата по проекта и участниците в екипа.
  • Kahoot е добре позната платформа, която често използваме в клас. Но използването ѝ в тази ситуация може да бъде едно наистина забавно предизвикателно и полезно, за да натрупвате нови общи знания и да изпитате адреналин от състезаването с другите.
  • Друго предложение е приложението Dialup. То осъществява свързването на хората в разговори по различни теми, като изкуства и книги, а също и в QuarantineChat (Чат под карантина). Така че, просто изтеглете приложението, регистрирайте се със своя номер и изберете чат, в който искате да участвате; после приложението ще ви свърже с още хора по време на деня.
  • Вижте и приложението Rave. Можете да гледате клипове заедно по едно и също време. Може да си пишете по време на предаването или филма и да го обсъждате. Rave подкрепя други платформи като YouTube и Netflix. Основната цел е да се гледате предавания заедно дори когато сте сами! Версия за Андроид тук.
  • Би ли предпочел да играеш „Кое би предпочел?” / Would You Rather ? чрез приложение, което ти дава различни възможности, от които да избереш едната. Например, би ли предпочел да можеш да летиш или да правиш магия? След всеки избор менторът и малкия му приятел могат да разговарят за направените решения. Версия за Андроид тук.
  • Skype функцията „споделен екран“. Съберете се заедно и споделете екрана си с другите, имайте възможността да си показвате взаимно неща от Интернет и да обсъждате всичко, което виждате там.
  • Списък с предизвикателства. Кое е нещото, което винаги сте искали да направите, но не сте имали време? Нещо, което сте искали да направите, но сте твърде притеснени? Нещо извън зоната на комфорт, нещо ново? Обсъдете различните предизвикателства заедно и направете „Списък с предизвикателства“ аз себе си. Дайте си седмица / няколко седмици да изпълните колкото можете повече. След дадения период от време дискутирайте постиженията си. Може да го комбинирате и с „петгодишен план“. Също може да направите списък с някои по-леки тематични задачи (напр. да се обадите на баба и дядо, да направите сладкиш, да танцувате, …).
  • Skype с гост лектор, Skype семинар. Skype с гост лектор, който може да говори за проблеми, които малкият приятел има. По този начин малкият ще получи нови перспективи и решения на проблемите. Или проведете Skype разговор с няколко малки в една група и им дайте възможността да разговарят за изолираността или тяхното ежедневие заедно, да си помогнат взаимно и да осъществят социални контакти.
  • Поставете задача за гледане на филм (не е нужно да го гледате заедно). На следващия ден си поговорете за филма, героите в него, какво бихте направили в тяхната ситуация и т.н. Защо мислите, че героите са взели тези решения?
  • Играйте Шарада. Всеки играч си намисля името на някоя известна личност. Започвате да си задавате въпроси с отговор „да“ или „не“, за да разберете за кого си мисли другия.
  • Писане на Блог. Воденето на блог за ежедневния си живот в този момент. Как прекарвате деня си; какво точно правите, за да останете във форма, ангажирани и концентрирани.
  • Петгодишен план. Направете заедно план за 5 години напред. Помислете къде и какъв искате да бъдете след 5 години. След изработването на плана малкият и големият приятел могат да помислят как да постигнат тези цели и как малкият може да започне да работи по тях веднага с почването на училище.
  • Moodboard (табло на настроенията). Какво ви прави щастливи, кое е важно за нас, какво искаме да постигнем? Направете си колаж с тези въпроси. Това ще ви помогне да имате по-ясни мечти и цели.
  • Четете цитати в Интернет. Направете списък на любимите си цитати и ги поставете на стената или бюрото си. Изберете такива, които ще ви мотивират и ще ви напомнят защо продължавате да го правите.
  • Виртуална обиколка на музей. Отидете на виртуално пътешествие до музей, който може да бъде открит онлайн. Най-добрите примери включват използването на Google Maps за посещаването на природни обекти отвътре. Това упражнение също ще провокира размишление върху това какво виртуалните туристи откриват и научават на такова пътешествие. Виртуалната обиколка позволява да се откриват нови и интересни места без да се напуска комфорта на дома. Менторите могат също да дават задачи и предизвикателства на малките си приятели да потърсят тези обекти и да отговорят на въпроси за тях.
  • Онлайн настолни игри. Онлайн настолните игри могат да бъдат използвани от менторите да насърчат един или няколко малки приятели да се включват в забавни дейности. Тези игри могат да бъдат „Не се сърди човече“, „Монополи“, шах, „Змии и стълби“, както и много други.
  • House Party (домашно парти). House Party е социална мрежа, която позволява на група от хора да се прехвърлят от един на друг групов разговор. Тези видео чатове могат да бъдат използвани от големите и малките приятели да осъществят разговор един с друг, да поддържат връзка, да споделят идеи и да извършват дейности и задачи, да се развиват и себеусъвършенстват.
  • Онлайн тренировки. Публикувайте тренировка или упражнения за добър тонус, на живо или записани предварително за себе си и за малките. Физическата активност е важна, особено у дома, и този инструмент може да бъде използван за популяризирането на режим за тренировка, поставяне на цели и научаване как да бъдем винаги физически активни.
  • Предизвикателства и дейности. Това ще включи работа с менторите за осъществяването на седмични предизвикателства, които да бъдат изпълнени от малките приятели. Това може да бъдат задачи като четене на книга и правене на обобщение, разрешаване на проблем даден от ментора и други подобни упражнения, които ще провокират себеобучение и развитие. Тези задачи могат да бъдат добър метод да се поддържане на заетост и умовете да бъдат чисти и фокусирани върху кратки и лесни за извършване задачи.
  • Игри с рисуване. Онлайн игрите за рисуване могат да бъдат използвани от няколко потребители с цел да си поставят предизвикателство с рисуване, което е нужно да бъде завършено за дадено време. Има няколко възможности като Drawception и Draw Something. Това ще тества креативността на малките и на менторите рез забавни предизвикателства за рисуване.
  • Гледайте YouTube видеа заедно. Използвайте Интернет платформи, за да гледате клипове заедно. Сайт като watch2gether.com позволява на потребителите да гледат видеа в YouTube едновременно по време на чат. Това може да бъде използвано от менторите да запознаят малките с образователни или вдъхновяващи видеа и да изкажат своите мисли и мнения в реално време.
  • Онлайн бяла дъска. Има няколко онлайн сайта с бяла дъска, която може да бъде използвана за споделяне на съдържание на Интернет-базирана бяла дъска с няколко човека едновременно. Това може да бъде полезно за организиране на онлайн уъркшопи и Скайп семинари.
  • На живо в Instagram страница на менторите. Менторите могат да се свържат и да публикуват видеа на живо и да насърчат започването на разговор с няколко малки приятели едновременно. Може също да бъде използвано и за уъркшопи.

*Съветите са взаимствани от European Center for Evidence-Based Mentoring, оригиналният документ на английски език можете да намерите тук.

Преводът от английски език е на Владислав Велчев – доброволец.

Categories: Новини