Как да поддържаме менторството по време на социална изолация?

 

На 20 март 2020 г. се проведе онлайн уъркшоп за членовете на European Center fo Evidence-Based Mentoring. Той беше проведен неочаквано, заради внезапно променената ситуация. Главна тема на разговора беше: Как да поддържаме менторството по време на COVID-19 пандемията?

Уъркшопът привлече много внимание, участваха около 18 човека. След кратък обмен на информация за настоящото положение в различни страни от Европа, експерти в менторството споделиха техните предстоящи инициативи и идеи.

Основният фокус на разговора бе: какви възможностите и нужди виждаме, които могат да създадат поле за свързване на менторите с малките им приятели. Цялостното впечатление от уъркшопа е, че менторските програми са готови да се прехвърлят на онлайн активности и да предложат цялата си възможна подкрепа на менторския екип, за да поддържат менторството.

Уъркшопът донесе някои добри препоръки и идеи.

Съвети за менторите и малките им приятели:

  • Говорете със семействата и с малките, за да разберете дали имат достъп до медията и до Интернет;
  • Покажете проактивно отношение и задавайте въпроси;
  • Свържете се с менторите си и уточнете дали те имат време да продължат отношенията си ж двойката (специални работни условия и т.н.);
  • Направете проучване и план на положението на малките. Това може да бъде направено чрез Facebook и други платформи. Опитайте се да направите план на предизвикателствата и въпросите им;
  • Какво е менталното състояние на малките? Необходима ли е ментална подкрепа преди да започне менторството?;
  • Възможности: някои ментори имат дори повече време от преди, затова могат да прекарват повече време с малките.

Как като организация да подкрепяме менторите?

  • Окажете подкрепа на менторите в осъществяването на контакти (Whatsapp, Zoom и т.н.);
  • Наблегнете на значимостта на свързването;
  • Създайте Google Drive платформа за инструменти и група в WhatsАpp за обмен на информация;
  • Организирайте онлайн срещи, за да дискутирате теми.

Как да продължим менторството?

  • Препоръчайте онлайн игри като активност между ментора и малкия;
  • Създайте онлайн кутия с инструменти. Например: списък с въпроси, които могат да зададат на  малките, за да могат провокират разговор за настоящата ситуация. Дори ако въпросите изглеждат обикновени, те помагат да се разбере как малките се справят с изолацията;
  • Онлайн курс за менторите;
  • Насърчавайте менторите да са активни към малките си приятели;
  • Онлайн супервизия върху ментори;
  • Помолете менторите да подготвят видео за себе си и това, което правят (така се създажам теми за разговор с техните малки приятели);
  • Изпробвайте онлайн напасване. Работи! Уверете се, че ще подготвите добре участниците за този начин на контакт. Наблюдавайте: хората са склонни да слушат по-внимателно при онлайн контакт;
  • Препоръчайте вдъхновяващи сесии, от менторите, за групи от ученици или малки приятели;
  • В случай че малките нямат достъп до Интернет и устройства, опитайте да се свържете със социален работник, ако е възможно.

Статията е заимствана от European Center for Evidence-Based Mentoring, оригиналният текст можете да намерите тук.

Преводът от английски език е на Владислав Велчев – доброволец.

 

 

 

Categories: Новини